نظرهای ثبت شده



گزارش مجمع عمومی عادی و فوق العاده دی ماه 95


     
برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران

حسب آگهی روزنامه و دعوتنامه قبلی از اعضاء و سهامداران محترم صندوق ، مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران رأس ساعت 10 و 11 صبح روز سه شنبه 95/10/28 در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی با حضور بالغ بر 90 % از سهامداران و نمایندگان قانونی آنها با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز بکار نموده است .
ابتدا رئوس و دستورات جلسه قرائت گردید و سپس جناب آقای مهندس پناهی مدیرعامل محترم صندوق با حضور در جایگاه و ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین ، سهامداران محترم ، و نماینده شرکت مادر تخصصی جناب آقای مهندس اشرفی عضو محترم هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی و امور مالی آن شرکت مدیریت محترم و با تقدیر و تشکر از توجه و عنایت ویژه ریاست محترم سازمان ، جناب آقای مهندس حیدرپور به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، حضور پرشور سهامداران در جلسه مجمع عمومی را بیانگر اعتقاد تشکلهای بخش کشاورزی به نقش و اثربخشی فعالیت صندوق دانستند و خواستار همدلی و تعامل بیش از پیش در ادامه راه شده اند . ایشان به افزایش سرمایه 2 برابری صندوق که امروز قریب به 43 میلیارد تومان سرمایه صندوق شده است یادآور شدند که صندوق مازندران توانسته یک گام بزرگی را در بحث ارائه خدمات مالی به بخش کشاورزی استان به لحاظ افزایش سرمایه داشته باشد.
همچنین یادآور شدند یکی از بخش های اعطای تسهیلات از مرحله افزایش سرمایه بوده که در سال جاری بالغ بر 400 میلیارد ریال تسهیلات در این قالب پرداخت شده است و با اندک منابع داخلی که در اختیار داریم در سال جاری توانستیم بالغ بر 120 میلیارد ریال تسهیلات کوتاه مدت سرمایه در گردش و ضروری پرداخت نماییم و همچنین تا الان بالغ بر 800 میلیارد ریال از محل منابع تفاهمنامه بانک ها استفاده کردیم که جمعاً تا امروز صندوق مازندران بالغ بر 4000 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی استان توانسته اهدا کند که تنها نقطه ای که باز نقطه عطف صندوق مازندران نسبت به خیلی از صندوق های دیگر یا موسسات مالی و اعتباری می باشد نداشتن معوقات است این مهم با همکاری هیئت مدیره صندوق و مدیران تشکل ها و هیئت مدیره محترم شرکتهای سهامدار صندوق تحقق یافته و بحمدالله در این مقوله تا به امروز مشکلی نداریم . توسعه کمی صندوق مازندارن طی سالهای اخیر از 11 تشکل سهامدار و بهره بردار از تسهیلات کم بهره به 257 تشکل بهره بردار و منتفع رسیده است . توسعه در صندوق مازندران را دو جانبه تلقی و فرمودند:( هم توسعه کمی و هم توسعه کیفی داشته ایم) که توانستیم افزایش سرمایه را از 43 میلیارد ریال به مرز 530 میلیارد ریال برسانیم که این روند جای خوشحالی است.
همچنین یادآور شدند که صندوق مازندران از لحاظ نقدینگی و سرمایه در جایگاه خود به تناسب ارزش تولیدات استان قرار ندارد خواسته این است که شرکت مادر تخصصی در زمان تخصیص اعتبار به استان ها ، صندوق مازندران را به تناسب نقش آن در تولید ناخالص ملی ببیند .
ما در طول این سالیان بیش از 70 درصد از نقدینگی یا مبالغ افزایش سرمایه را از محل کمک های استانی(ماده 12 و بند ی ماده 143 ) و ستاد بحران تأمین نمودیم که این خود نشان دهنده تعامل مطلوب صندوق با دستگاه های اجرایی در سطح استان (سازمان جهاد کشاورزی – استانداری محترم) می باشد.
ایشان در ادامه به آخرین وضعیت ساختمان در حال ساخت صندوق اشاره نمودند که دو قسمت اداری و مهمان سرا تعبیه نمودیم و در قسمت اداری سالن جلسات و اجتماعات را داریم امید است با استقرار در این مکان شاهد ارائه خدمات بهتر باشیم.
ما با سرمایه 424 میلیارد ریال و با منابع در اختیار توانستیم بالغ بر 33 میلیارد ریال درآمد داشته باشیم که پس از کسر هزینه ها و کلیه هزینه های مربوط به افزایش سرمایه و هزینه های جاری کلاً تا 28/4 میلیارد ریال سود خالص است که امروز باید تصمیم بگیریم که چگونه از درآمد با توجه به تصمیماتی که مجمع عمومی محترم با عنایت به قانون تجارت خواهند گرفت استفاده گردد.
پیشنهادات هیئت مدیره در خصوص درآمد اینکه : 10% از مبلغ اخیرالذکر طبق قانون تجارت بین سهامداران به تناسب سرمایه و سهام توزیع و بخشی از آن به عنوان سود انباشته در اختیار هیئت مدیره قرار گیرد و برای تجهیز منابع داخلی و بخشی از آن به تناسب سهم شرکت ها برای افزایش سرمایه لحاظ گردد.
در ادامه ایشان سایر دستورات مجمع را متذکر شدند که در یک قسمت گزارش حسابرس قانونی و بازرس خارج از سهامداران محترم را خواهیم داشت که مهندس رشمئی به عنوان متخصص در این بخش با توجه به عدم حضور حسابرس در مجمع ارائه خواهند نمود و آقای مهندس قاسمی بازرس محترم صندوق از بین سهامداران نیز ارائه گزارش خواهند داشت و نقطه نظرات خود را پیرامون صورتهای مالی (95-94) و همچنین گزارش توجیهی افزایش سرمایه به مجمع محترم بیان خواهند نمود.
بعد از آن جناب آقای مهندس اشرفی ضمن تقدیر و تشکر از سهامداران محترم ،اینکه دعوت هیأت مدیره را پذیرفتند و در مجمع شرکت کردند از حضار قدردانی نمودند .ایشان فرمودند که استان مازندران در مقایسه با استان های دیگر مشارکت خوبی دارند و از این بابت از هیأت مدیره و مدیر عامل و کارکنان شرکت که بستر کار برگزاری مجمع عمومی پرشور را همیشه فراهم می کنند مراتب تقدیر و تشکر خود را به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی را اعلام فرمودند.همچنین جهت اطلاع از آخرین وضعیت سرمایه صندوقهای غیردولتی و توسعه کمی صندوقهای در حوزه شهرستانی و زنان روستایی مطالب ارزنده ای برای مجمع ارائه نمودند.
سپس جناب آقای مهندس حیدرپور رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ارائه گزارش پرداختند ایشان با عرض سلام و تشکر خدمت سهامداران محترم که در مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شرکت کردند قدردانی فرمودند.همچنین با عرض خیر مقدم خدمت آقای اشرفی و جناب آقای رشمئی و تشکر از همه دست اندرکاران صندوق که در یک سال گذشته توانسته اند خدمات خوبی را به بخش کشاورزی استان ارائه کنند .
همه شما سهامداران با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران و مسائل و مشکلات بخش کشاورزی آشنا هستید که یکی از گرفتاری های بخش کشاورزی نقدینگی و سرمایه گذاری در بخش می باشد و بالا بردن هزینه پولی که در بخش تزریق می شود علیرغم اینکه با مساعدت دولت کاهش پیدا کرده ولی باز رقم بالاست. هزینه تولید در بخش کشاورزی به دلیل کمبود نقدینگی و عدم تناسب جذب سرمایه و نقدینگی بالا می باشد. به بسته رونق تولید اشاره و فرمودند: که دولت برای 16000 میلیارد تومان در کشور در اختیار استان ها قرار داده است که 470 میلیارد تومان سهم استان مازندران بوده البته با پرچم داری بخش کشاورزی بوده است. این تصمیمات در شرایط بحرانی کمک می کند و باید قبول کنیم که همه ساله مشکلات و گرفتاری های از این دست را در بخش کشاورزی داریم.
بخش کشاورزی فعالیتی است که ارتباط مستقیمی با طبیعت و اقلیم دارد و به هر حال در مقاطع مختلف دچار خسارت می شویم و امسال هم متاسفانه به دلیل وقوع سرمای بی موقع خسارت سنگینی به بخش کشاورزی به ویژه تولیدات گیاهی و علی الخصوص باغداران مرکبات وارد آمده است. میزان خسارت بسیار سنگین است و همه باید کمک کنند تا کشاورزان عزیز به آرامش نسبی برسند.
آقای قاسمی بازرس محترم صندوق
صندوق و حمایت های دولت می تواند تکیه گاهی مطمئن برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان باشد با توجه به عقد تفاهمنامه سه جانبه و ظرفیت های قانونی مندرج در برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور انتظار می رود در سال مالی آتی شاهد افزایش سرمایه قابل توجه صندوق باشیم . صورتهای مالی صندوق حمایت مازندران منتهی به 95/6/31 که توسط مدیران محترم صندوق تهیه گردیده و گزارش بازرس قانونی و رسیدگی انجام شده توسط موسسه محترم حسابداری و حسابرسی سنجیده روش آریا،بیانگر ارتباط اسناد با قانون تجارت و آیین نامه ها و دستورالعمل های داخلی صندوق بوده است.ایشان عملکرد مالی و مدیریتی صندوق مازندران را بسیار مطلوب ارزیابی نموده اند.
همانگونه که پیش تر جناب آقای مهندس پناهی مدیر عامل محترم صندوق در بیانات خود اشاره داشته اند به علت عدم حضور حسابرس و بازرس قانونی خارج از سهامداران صندوق آقای رشمئی نسبت به قرائت گزارش حسابرس و توضیحات پیرامون صورتهای مالی منتهی به 95/6/31 پرداختند.
مجمع عمومی با حضور پرشور سهامداران وارد مرحله تصمیم گیری برای مسایل مالی صندوق شده است ، تعدادی از سهامداران محترم سوالاتی را مطرح نموده اند که توسط مدیر عامل محترم صندوق پاسخ های لازم ارائه و قانع شده اند.
بخشی از دستور کار مجمع عمومی عادی انتخاب بازرسان (حسابرس و بازرس قانونی ) خارج از سهامداران و بازرس دوم از میان سهامداران محترم بوده است که با طی تشریفات قانونی و رعایت مواد مربوطه در قانون تجارت انتخابات برگزار شده است که از میان موسسات پیشنهادی موسسه حسابرسی شاخص اندیشان بعنوان حسابرس و بازرس قانونی خارج از سهامداران انتخاب و از میان سهامداران آقای محمد علی قاسمی مدیر عامل شرکت دامداران کلباد گلوگاه برای یکسال مالی (96-95) بعنوان بازرس صندوق انتخاب شده اند.
در ادامه پس از بررسی و مصوبات مربوط به مجمع عمومی عادی مجمع وارد دستور کار مجمع عمومی فوق العاده شده است. با تعیین ارکان مجمع فوق العاده و قرائت دستور کار آن طبق آگهی دعوت بررسی موضوعات نقل و انتقال سهام تعدادی از شرکتهای سهامدار و متقاضی و همچنین افزایش سرمایه مورد بحث و تبادل قرار گرفته است.
ابتدا آقای مهندس پناهی مدیر عامل محترم صندوق مازندران با اشاره به نقش استان در تولید ناخالص ملی و مزیت نسبی بخش کشاورزی در اقتصاد استان نسبت به ارائه گزارش های توجیهی برای افزایش سرمایه اقدام و پیرامون ضرورت تحقق آن توضیحاتی به مجمع عمومی فوق العاده تقدیم نمودند که با ارائه گزارشهای بازرس محترم و توضیحات مربوطه مجمع عمومی فوق العاده به اتفاق آراء موضوع افزایش سرمایه را ضروری دانسته و مقرر فرمودند با تفویض اختیار به هیئت مدیره محترم صندوق طی سال مالی 96-95 از سرمایه فعلی تا 1000 میلیارد ریال افزایش سرمایه داشته باشیم.
موضوع نقل و انتقال سهام مطرح و مقرر شده است تا با رعایت حق تقدم و توزیع در زیر بخش مربوطه تحقق یابد.
همچنین اصلاحیه ماده 19 آیین نامه تسهیلات با ارائه نظر کارشناسی به مجمع عمومی فوق العاده مورد تصویب قرار گرفته است.
با بررسی کلیه مواردی که در موضوعات و دستور کار مجامع عمومی عادی و فوق العاده قرار گرفته بوده است و تنظیم صورتجلسات مربوطه جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) پایان یافت.




تاریخ خبر : 1401/02/11 تعداد دفعات بازدید : 2553  چاپ خبر


: نام
  : پست الکترونیک
: متن پیام
5+ 6
: کد امنیتی

ثبت نظر